Matglad

God eftermiddag!

Igår var jag helt slut på kvällen så gick till sängs före 22 och jag däckade av på några minuter bara :p Emilia vaknde tidigt på Söndags morgonen.

Idag har vi vart på BVC för vägning och mätning.. jag satt och gissade igår kväll hur mkt Emilia skulle väga o hur lång hon var. Jag gissade vikten på typ 6800-6900 gram och 66 cm lång. Jag hade rätt på längden men ej på vikten.
Hon vägde bara 6520 nånting. BVC sköterskan sa att hon viker av lite från viktkurvan o vi pratade lite om vad hon äter osv.
Hon sa att jag skulle ha i fett i maten.. typ flytande margarin. Så nyss när Emilia åt lunch så hade jag i det :p
Hon äter ju som en häst.. hon åt en stooor burk med spagetti o köttfärsås idag + efterätt. Hon är ett matvrak men de syns inte ;) hehe. Ska även börja med gröten igen.. får se hur magen reagerar. Ska ha på lite katrinplommonpuré så kanske de blir bra =) Och så ska jag snart försöka att bara ge välling ist för både välling o ersättning. Får se om hon tar det nudå.

Nu vet jag inte riktigt vad som händer o sker.. har nyss ätit lunch med mamma/mormor så det kanske blir en promenad eller något sånt sen... kanske ska ringa kusinen Elin o fråga om dom vill hitta på något.

Nu måste jag gå till Emilia.. hon river o sliter i allt hon får tag i när hon sitter i gåstolen... hon brukar hänga i gardinerna. haha. Busunge! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0