Nu är vi hemma igen

Hej Hej!

Nu har vi kommit hem igen från våran lilla "semester" =) Det var himla skönt att komma bort några dagar o göra o se något annat. Nu tycker man att det är roligare o vara hemma igen när man har vart borta i några dagar... annars går man ju bara o trampar på samma ställe dag in och dag ut typ. :p
Jag ska försöka skriva lite kort om varje dag.. ska försöka komma ihåg bara ;)

Torsdag: Vi gjorde oss klara och for till Gävle tågstation vid 13 tiden.. tåget kom vid 14 och det gick bra att åka.
Mamma/mormor hjälpte oss på med all packning o vagn osv. Jag sa till konduktören att vi ville ha hjälp av, och det fick vi =) Tågresan gick bra.. Emilia satt på sätet nästan hela resan förutom dom 10 sista minutrarna, då la jag henne i vagnen och hon fick lite välling. =) Sen mötte vi Sara och Alva på perrongen och vi åkte hem till dom..
Kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde då? haha. Packa upp o åt och så tror ja :p Och vi kollade på Hell's kitchen, sen blev de natti natti.

Fredag: Då åkte vi in till Hassela och åt lunch på Saras mammas jobb.. och vi svängde förbi kiosken där Sara har jobbat och vi tog en promenad med barnen så dom fick sova. Jag träffade en massa människor jag inte sett på år och dar och Sara försökte förklara för mig vilka alla var men alla namn snurrade i huvudet några gånger innan alla bitarna föll på plats.. tror jag har lite koll nu. haha =) Liiite iaf :) Är ju så många i släkten så håller inte reda på alla ;p Träffas ju iof inte så ofta heller... Vi åkte hem vid 15 tiden... och senare på kvällen tog vi en promenad ner på byn o gick till Pizzerian o åt, sen vandrade vi vidare o kollade på nå kräftfiske. Det var rätt mysigt. Var dock lite kallt mot kvällen..men de gick bra när man rörde på sig. =) Emilia somnade i vagnen när vi var ute.. kommer inte riktigt ihåg vad kl va.. runt 20:30 kanske.
 Vi kom hem vid 22 snaret, då bytte vi till pyjamas på bebbarna och la dom, sen satt jag o Sara o pratade lite innan vi också gick till sängs.

Lördag: Vi tog en promenad ner på byn och sen gick vi vidare o kollade på när herrarna spelade fotboll. Hassela - Bergsjö. Efter de gick vi hemåt igen och satte oss på altanen en sväng o senare på eftermiddagen grillade Daniel älgkött åt oss.. det var faktiskt jätte gott. Åt så jag storknade nästan. Älg låter inge gott, men de var faktiskt kanon :)
Sara är duktig på o laga mat. Hon är ju kock ;) hehe.
Emilia somnade tidigt.. Och det gjorde Alva med.

Söndag: Jag packade ihop våra saker på fm när Emilia sov en liten stund och sen gjorde Sara lunch innan vi skulle åka.
Vi åkte till Huddiks tågstation o Daniel hjälpte mig på tåget. Även den här gången bad jag konduktören om hjälp när vi skulle av o de fick vi :p Emilia somnade som en klubbad oxe på tåget.. hon låg i min famn helt avdäckad. haha. Snuttan =) Mamma/mormor mötte oss på perrongen i Gävle och Emilia sken upp som en sol! =)
Hon vart glad av o se mamma/mormor. :p

Jag är väldigt klantig ibland och glömde förstås kameran som oftast är ganska vanligt =( Men Sara har knäppt lite kort iaf =) Men har tyvärr inga bilder än, så kan inte sätta ut några på bloggen nu.

Hm, ja det var väl typ en liten kort sammanfattning om vad vi har gjort osv. Allt o alla detaljer har jag inte minne till att komma ihåg. haha :)

Tack Sara, Alva & Daniel för en jätte trevlig helg!

Nu ska jag slappa en stund o sen blir de o sussa sängen.
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0