60 000 kr (!!!)

Idag när jag vakna så låg jag o tänkte på pengar, haha. Tanken bara slog mig att det kostar mig över 5000 i bo och det blir över 60 000 kr om året! Exkl el så det blir typ mellan 70-75 jävla tusen.. fatta vad pengar det är! På bara 1 år. Usch och fy, det är fan skamligt... jag har inte tänkt i dom banorna förr. Och inte nog med det, fick jag min hyresräkning idag, och med den var det ett papper med om hyreshöjning med 3,8% som kommer börja gälla från och med februarihyran. Tur att det finns bostadsbidrag :p Jag tycker hyrorna är alldeles för höga, iaf för att bo i Björksätra.. det kostar mig nästan lika mkt att bo här som i centrum. Det är fan sjukt. Jaja, jag kan inte göra något åt det.. som sagt är det tur att det finns bostadsbidrag :p Men har ni tänkt hur mkt ni slänger ut på att bo under 1 år?! Börja räkna ska ni får se vad det rusar iväg, jag lovar att det är skrämmande :p hehe. Jaja, jag ska sluta tjata om det nu och börja skriva vad vi har gjort under dagen ist.

Vi tog bussen till "Prixhuset" tlsm med mamma/mormor, vi skulle fixa lite julklappar men det vi skulle ha var ju slut så vi ska ta en vända till Valbo någon dag ist, kanske imorgon. Vi köpte lite mat som vi ska ha till jul ist =) Efter ett par timmar tog vi bussen hem igen så traskade vi upp till Ica med Jenny. När vi kom hem busade vi lite och sen nattade jag lillan och sen har jag gjort mina sysslor.. plockat undan allt som lillan har stökat fram :p , diskat och hängt in tvätten. Pust.. inte allt för roliga saker men det är skönt när det är klart. Nu har jag hamnat här.. innan jag lägger mig ska jag läsa mina favoritbloggar och kanske spela på betapet.se en gång =)

Vi ses!
Hej Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0