Fästing

Tjohej!

I morse vid 7 snaret ville min gullunge ha mat, jag gick upp o värmde lite ersättning i micron och gick sedan tillbaka till Emilia och la henne i min famn. Då upptäckte jag att hon hade nå svart på örat.. jag tänkte först om det var nå lort, men sen såg jag att det var en fästing som hade sugit/bitit sig fast. Jag yrade omkring o letade efter Landstingskatalogen, jag ringde rådgivningen o frågade hur jag skulle göra. Dom sa att jag skulle ta bort fästingen med en pincett o tvätta med  alsolsprit. Sedan hålla lite koll där fästingen satt. Jag var rädd att huvudet skulle fastna men jag frågade om det skulle göra det vad jag skulle göra då. Men hon sa att kroppen stöter bort  det isf. Men jag fick bort hela =) puuh, skönt :p
Jag har ju bara dragit bort fästingar på katter o hundar, aldrig på en människa :) hehe.
Det som är det värsta med sommaren är alla små äckliga kryp! Blä.

Ha en bra dag i värmen! =)


Emilia badar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0