Vart är gnistan?

God kväll!

Nu har man hamnat här igen då :) Blir väl o sitta här o glo runt lite innan det blir sängen.
Efter att Emilia hade sovit middag idag så ringde jag till kusinen Elin o frågade vad dom gjorde, dom var hos en kompis o satt upp staket. Dom bor i närheten så vi gick dit o titta när dom byggde :p Sen gick vi hem igen o kollade på tv, Emilia somnade vid 20:30.

Jag har en period nu också då jag känner att allt är jobbigt/tråkigt o har ingen större lust eller ork o göra saker o allt känns bara meningslöst o blä. Jag haft problem med depression tidigare och äter fortfarande medicin, har ätit antideppresiva i ca 7 år så det är väl kanske "normalt" att jag känner mig lite nere ibland, det är väl nå svackor man får, det brukar ju gå över så :) Men det är skit drygt. Men det är bara o bita i det sura äpplet o försöka hålla humöret o gnistan uppe, för Emilias skull. =) Hoppas det känns bättre snart. 
Det har nog mkt med vännerna o göra också, det börjar kännas att det är jag som alltid får höra av mig o jag tröttnar när alla drar ut på att vi ska hitta på något. Det händer ju liksom aldrig. Nu skiter jag i o höra av mig så får vi se.
Lika på helgerna så har ju dom sitt liv med festande osv så då är man ju i princip alltid ensam. Det som är tråkigt när man inte har vänner med barn! Och att ingen kan typ vara nykter en helg o tex glo på film osv. =/
Likaså bara för att jag råkar vara mamma o ha barn så är det ALDRIG någon som frågar om jag vill hänga med ut på fest tex. Det är skit tråkigt. Nu menar jag inte att jag ska springa ute varje helg, men nångång kan man faktiskt gå ut.
Det behöver alla föräldrar. Om ni tänker familjer som har separerat som har barn, ena helgen har pappan barnet o mamman får en barnfri helg o tvärtom, så är det inte för mig. Jag har Emilia 7 dagar i veckan 24 timmar om dygnet. Det är inte för o klaga, jag ÄLSKAR Emilia över allt annat o hon är det bästa som har hänt mig men det jag vill säga är att ni iaf kan fråga. Och efter ni har läst det här inlägget så behöver ni inte fråga "om det är dig" jag menar. Jag menar alla.
Orkar inte svara på såna frågor :p
Äh, nu ska jag sluta gnata o tjata :)

På Torsdag kommer troligtvis min tremänning från Hassela med hennes barn Alva. Det kan bli jävligt skoj. =) Emilia o Alva är ju jämngamla. Emilias BF var 11 Februari, men hon kom den 26 Februari, och Alvas BF var den 26 Februari men kom den 11 Februari :p hihi. Lite skojjigt :) Sen i Augusti någongång ska väl vi ta tåget dit o hälsa på i några dagar, det ska också bli super skoj. Då kanske man får tillbaka "gnistan", känner att jag måste få komma bort o byta miljö ett tag. Det blir säkert mkt roligare att komma hem sen igen då =)

Nu ska jag snart gå och lägga mig, är trötter =) Godnatt och sovgott!

JAG ÄLSKAR DIG EMILIA!
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0