Tvestjärtar och promenad

Tjolahopp!

Inatt sov jag och Emilia hos mamma/mormor... som jag skrev igår så kunde jag inte sova middag för att jag tyckte att det kliades på hela kroppen... det fortsatte på natten, jag låg o funderade på om jag skulle duscha, men kl var så mkt så jag orkade inte. Gick ut på mamma/mormor altan o rökte, såg att det kröp typ 5-10 tvestjärtar på plattorna. Dödade dom, men kom bara fler hela tiden... Vafan kommer dom ifrån? Mamma/mormor kom ut o spraya på dom med nå medel så dom dog, men det tog aldrig slut...... Sen slängde vi ett öga på solstolen, där var det fuuuuullt på madrassen... var säkert 50-70 st o dom satt i klungor. FYFAN VAD ÄCKLIGT! Var bara o spraya tills dom dog. Mamma/mormor sa att det var mkt tvestjärtar när hon tömde poolerna.. dom har antagligen tagit sig uppåt o gjort ett litet bo på madrassen. USH. Ingen av oss som har tänkt på det. Efter det vart det verkligen duschen, typ kl 1:30 :p Sen var jag faktiskt tvungen o byta sängkläder, och inte nog med det så kunde jag iaf inte sova.. låg o kolla efter tvestjärtar hela tiden, men typ vid 3:30-4:00 nångång somna ja :p Ush vilken natt.

Idag kom mamma/mormor o väckte oss och sa att "kl är 12:30" - Vaaa? Oj vad vi har sovit, Emilia vaknade vid 9 o ville ha mat, men sen somna vi om båda två:p Skönt iof när man sov så dåligt inatt. haha :)
Vi gjorde oss klara o matade Emilia osv sen så tog vi en promenad ner på stan...
Vi gick in på Leklust först o frågade om dom hade slangar till barnvagnar, men det hade dom inte sen kikade vi lite på Lindex, sen gick vi till Sibylla o åt mat o sen gick till Dollar o till Ica Maxi :p På Lindex köpte jag en body o ett par byxor åt Emilia och lika till Kevin, fast annan färg såklart ;) Han har ju inte fått något av oss än =) o så blev det lite mer småsaker... hm, på dollar köpte jag inget, allt det man brukar köpa var slut... tex våtservetter osv =/ Men men, än har jag kvar.. brukar köpa upp ett lass när man får pengar så man har :) Sen gick vi till resecentrum o tog bussen hem...var väl hemma vid 19.
Är helt slut i benen nu... haha. Man är ju inte van o gå överallt :p Men väldigt skönt på sätt o vis, och billigare dessutom :) hihi. Nu blir det snart sängen iaf, är trött idag. Emilia somnade på mitt bröst vid 20:30, hon gjorde inte ett ljud ifrån sig, hon bara stängde ögonen o sov. hehe. Men hon vaknade igen vid 21:15.. gav henne mat o så somnade hon om på en gång. Hon brukar alltid äta innan hon ska sova så jag anade att hon skulle vakna o ville äta :)
Just ja, innan jag avslutar detta inlägget så precis när vi kom hem så blev det punktering på vagnen i samma däck, IGEN! Vi grubblade över det där o funderade hur fan det kan bli punktering hela tiden... sen undersökte vi slangen, o det där som sitter mellan "fälgen eller vad det heter", det kanske heter nav... äh skit samma vad det heter :p hehe och även däcket... tillslut hittade vi ju en liten tagg i däcket.. var ju den som hade gjort punktering hela tiden... såklart att det blir olika hål, för man sätter ju inte på däcket o slangen på samma ställe varje gång :p ååh. haha. Men nu är det fixat så nu borde det inte vara nå mer problem ;p hahaha. ´

Nu ska jag sova! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0