Första krocken

Hej!

Nu har det blivit lite bloggtorka, har inte orkat/hunnit skrivit =)
I onsdags iaf så smällde det.. för er som inte vet så kan jag skriva lite kort om det.
Jag och Jenny var hungriga så vi skulle åka ner på stan o äta, Emilia sov i vagnen så vi gick förbi mamma/mormor och lämnade henne där, som TUR var. Vi kom inte så långt innan de small.. vi krockade i en 4 vägskorsning och det var mitt fel. Jag skulle över gatan som var huvudled och såg inte att det kom en bil.. den måste ha vart för nära eller något sånt.
Jag hann inte ens reagera på att det kom en bil, Jenny skrek "Vi krockar, vi krockar!!!" sen vart allt svart, jag minns inte om jag bromsa eller vred på ratten eller om jag blunda och bara väntade på smällen eller något sånt. Jag körde in i hennes bakdörr typ, hennes bil snurrade typ 2-3 varv, inte volta utan snurra. Det blev en rejäl smäll, fast det inte gick så fort, hade saktat ner innan jag skulle över gatan.. det var tur i oturen att vi åkte ut när vi gjorde det.. tänk om vi hade åkt ut lite tidigare, då hade hon åkt in i våran sida och då kunde det ha gått väldigt illa till. Ingen blev skadad som tur var, Jenny fick en smäll i huvudet och fick lite ont, men ingen större skada. Vi var nog mest chockade, jag skadade som ett asplöv och darrade som tusan på rösten när jag skulle prata. Kärringen vi krockade med var till en början väääldigt upprörd, men hon lugnade ner sig på slutet, hon vart nog också rädd och chockad. Ush o fy..
Bilen skulle ombesiktas den 27 och skatten skulle betalas in, vi skiter i båda dera för vi tänker inte slänga ut massa onödiga pengar, den var även lite deffekt före på lite små saker så vi får försöka sälja den som krockad bil eller typ skrotbil, lär väl alltid finnas någon som vill ha lite delar :p Annars plockar jag isär den själv o säljer delarna. hehe :) Någon liten krona borde man få för något iaf. Satsar på o köpa en annan bil, ingen ny, men någon begagnad relativt fräcsh osv. Behöver iaf en liten större, typ en halvkombi/kombi så man får plats med vagnen, för den
fick inte plast i bagagluckan som vi hade på Forden, luckan fick vara öppen. hehe :) sexigt :p
Om ni vet någon bil som är relativt billig så kan ni ju hojta till.
Jaja, ska sluta tjata om det nu, allt gick bra och ingen är skadad. Förutom våra bilar :)

Idag åkte jag, Emilia och mamma/mormor till ockelbo marknaden, hittade väl inte speciellt mkt... köpte ett par leggings o munkar och en katt som går och jamar till Emilia :) haha. Nå mer blev det inte. :p Är ju mest samm samma men trevligt o gå runt o kika iaf :p Fridas mamma lånade ut sin bil. Snäll hon :) Hon borde få en eloge, hon är alltid så glad o snäll o trevlig o vette tusan allt, fast jag vet att hon inte har det så lätt alla gånger, men det märker man inte ens. En underbar människa är det verkligen! =) hihi.

Emilia har börjat vänt sig jätte mkt från rygg till mage o rullar runt osv. haha. Jag la henne på filten o vipps så låg hon under bordet. haha.  Kul o se framstegen =) Potatis puré har hon även fått 2 dagar i rad nu, hon gör väl lite ljud för sig o grimaserar lite men hon sväljer iaf.. ungefär 4 matskedar äter hon sen börjar hon spotta. Jag fick bara 2 bilder för battriet dog ju självklart i kameran:( suck... jaja, får knäppa fler sen. hihi =)
Nu ska jag gå och se på tv en stund innan jag besöker sängen.

Mormor matar Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0