Frågor

Hejsan.

Jag har lite funderingar kring smakportioner o sånt... har ingen lust att ringa till BVC o fråga så jag skriver här i bloggen så kanske det är någon som vet =)

Hur länge ska man ge smakportioner?
När kan man börja ge dom mat flera ggr dag?
När kan man börja ge typ Nyponsoppa osv?
När kan man byta ut "ersättningen" till välling? Det står 6 månader på dom flesta förpackningarna, men jag vet att vissa ger tidigare än så.
Hm, jag tror det var allt jag hade funderingar kring just nu. =) Återkommer om jag kommer på nå mer. hehe :p
Hoppas på lite svar :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

hej.. Som sagt alla barn är olika, men kan skriva från kevins utpunkt :).. Smakportioner gav jag i kanske två veckor,de ska bar ha någon tesked åt gången osv.. men sen fick han tills han inte ville ha mer kunde bli en halv portion.. :).. gröt gav jag på eftremiddagrna först,ett tag, sen vart de på morgonen också.. sedan fick han mat mitt på dagen.. nyponsoppa ska du inte ge förän de är över ett år, för mycket salt och socker.. man kan få väldigt dåliga tänder av nyponsoppa säger BVC.. jag bytte ut till vällingen när han var lite över 5 månader, blandad med ersättning då.. nu äter han ren välling och han är 6 månader.. som sat du känner själv hur emilia vill ha de, bara att pröva sig fram :).. lycka till :D

2008-06-30 @ 09:16:35
URL: http://jojjo85.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Tack för hjälpen =)



2008-07-01 @ 13:26:25
URL: http://mathildav.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Ang. smakportioner m.m..



När jag började med smakportioner åt Elliot så frös jag in i en iskub, så fick han en "isbit" om dagen. Börja med rotfrukter! När han hade ätit det i ungefär 1-1½ vecka så ökade jag till 2 st "isbitar". När han ätit det i ca 2 veckor och han inte reagerad så fick han ungefär en halv burk, sedan ökades det på med tiden. Nu är han 6 månader och äter burkmat 1 gång om dagen, gröt äter han en portion på förmiddagen. Välling har vi precis börjat med och det går superbra, han var 5½ månad när han fick det första gången. Men som sagt, det är olika från barn till barn. Som Johanna skrev, nyponsoppa ska du inte ge innan barnet förrän det är 1 år! =)

2008-07-01 @ 13:30:13
URL: http://mathildav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0