Shoppingrunda

God eftermiddag!

Igår tjöt väckarklockan kl 8. Jag hade inte riktigt hunnit somna om för Emilia vaknade nångång vid 7 tiden och ville ha välling. Jag klev upp och vaknade till liv och gjorde mig ordning. Emilia fortsatte att sova, jag väckte henne vid 9 tiden.
Jag satt på henne kläder och så fick hon äta lite gröt.. efter det knatade vi ner till mamma/mormor och väntade på brorsans flickvän Jenny. Hon kom vid 10.. då åkte vi först till huset och eldade lite sen for vi in till Gävle och besökte
K-rauta och Dollarstore för lite shopping. Där handlade inte jag något.. tycker mer om Dollar i Sandviken.. var så rörigt i Gävle tycker jag. Sedan vart det lunch och det vart självklart Max ;p Gott som fan de.. hehe. Man tar sig ju inte dit så ofta :p
Jag mitt klantarsel höll på och glömma Emilias skötväska där inne också.:( Som tur var så kom det en tjej springandes efter med den :p TACK =) hehe.
Efter maten åkte vi vidare till Valbo.. vi tittade in på Owes.. dom hade mkt fint där men köpte inget.. ångrar mig lite nu =/ hehe. Men vi ska väl dit fler gånger =) Sedan blidde det Mio och IKEA. På IKEA köpte jag iaf dom där 2 hyllorna jag pratade om :) Efter shoppingen i Valbo åkte vi hemåt mot Sandviken.. först åkte vi förbi huset och lämnade av massa grejjer som Jenny hade köpt sen åkte vi vidare till Ica Maxi för att handla. Där köpte jag en julklapp till Emilia också.. eller jag och mamma köpte tillsammans =) En fisher price med såna där stapelringar, den spelar "blinka lilla stjärna" tror jag :p och den blinkar. hehe. Fanns en annan sort också men det var bara vanliga plastringar i olika färger. Tyckte den här var lite fränare :p Jaja, efter handlingen var kl strax efter 16 och brorsan slutade jobbet så vi åkte och hämtade honom. Dom körde hem oss och mamma/mormor. När vi kom hem så tog vi en promenad till affären för och köpa majskrokar åt lillan, dom var ju nämligen stut på Maxi =/ Vi mötte upp Jenny på vägen och hon följde med oss hem sen och busade och åt lite kvällsmat.. makkaroner och köttfärsås :p hehe. Emilia somnade i skaplig tid igår, runt 20 tiden.. hon hade just inte sovit någon middag under dagen.. bara nån liten stund i bilen.
Jag var däremot också helt slut igår kväll.. orkade inte ens slå på datorn o blogga ;p hehe. Tror det vart sängen före 22. hihi :) Skönt var det.

Imorse kom mamma/mormor upp till oss och hjälpte mig med plantering av blommorna och vi plockade undan lite kläder som Emilia har växt ur =/ Sen så fixade vi hennes spjälsäng.. hade ner den till det lägsta läget. =) Lika bra det innan hon kommer på att hon kan dra sig upp i kanten o faller över.

Ikväll blir det bara att ta det lugnt o kika på Idol..kanske äta lite popcorn ;) hihi.

Nu ropar min lilla tös så nu lär jag kila vidare.
Vi hörs! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0