Envis som en åsna

God kväller!

Vi har nyss kommit hem från en rätt så lång promenad.. det vart iaf timme. :p Jenny var med och gick så vi tog med min kusins lilla tös Linnéa ut också =) Vi gick och hälsade på Jennys pappas grav på kyrkogården i Hedgrind. Tråkigt att han ligger där =/ När vi kom hem gav jag Emilia lite kvällsgröt och så har jag vikt och hängt in tvätten.

Min tremänning ringde idag också.. hon och lilla Alva kommer eventuellt ner till oss på Onsdag till Fredag. =) Kul kul :)

Annars har det väl inte hänt så jätte mkt annat dom här dagarna.. har iaf vart sisådär med min förkylning.. jag har klarat mig från att bli jätte dålig.. så det är ju skönt =) Halstabletterna gjorde nog susen. :p hehe.

Jag har dock vart helt slut på kvällarna för min lilla plutt har inte velat sova.. Hon är envis som en åsna. :p I förrgår la jag henne vid 19 för hon hade inte sovit någon längre middag under dagen, kanske 10 min allt som allt. Hon var trött vid 19 så jag la henne och hon somnade men hon vaknade igen efter ungefär 30-45 min och jag försökte få henne att somna om.. och jag höll på till 23 på kvällen. Jag var grymt trött och less då så det blev ju att man höjde rösten åt henne och hon började självklart att grina. Då får man skuldkänslor och känner sig skit taskig.. =/ så oftast tar man ju upp henne igen för man tycker ju så synd om henne. Igår kväll var det lika visa.. la henne vid 21 tiden då men det gick inge bättre för det.. hon somnade vid 23 då också. Det är lite jobbigt o påfrestande när man inte får någon tid alls till sig själv på kvällarna. När hon har somnat är jag också så trött så det blir sängen för mig med. Visst, barn kräver tid.. men dom alldra flesta brukar väl iaf sova vid 19-20 eller? Ähh, det kanske bara är en tillfällig peridod. Hon har ju precis fått tänderna och hon är fortfarande lite snuvig/rosslig i näsan.. kanske kan ha med det att göra. Vi får hoppas på bättre tider snart =) Jag ÄLSKAR min älsklingsplutt! :)

Det  är full fart på henne nu.. hon har ju börjat¨åla. Hon har gjort det ett tag nu men nu börjar hon få upp farten.:p hehe.
Så nu får man hålla ögonen öppna och leka jaga =) Hihi, men det är skoj att det börjar hända saker :)
Hon leker klätterapa på mig nu, hon blir sur och arg när hon inte får leka med datorn ;p haha.

Jag lär nog avsluta det här nu och busa med henne innan sängdags. Får väl se hur det går idag :p

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0