Familjemiddag

Hallå Hej!

Igår var det söndag, det brukar vara en "tråkig" dag. Brukar inte hända så mkt. Mamma/mormor åkte med brorsan/morbror till huset. Jag ringde dom på fm och frågade om dom ville komma och äta hos mig senare på dagen. Det ville dom så gärna. Jag rörde ihop nån blandning med köttfärs, tacokrydda, majs och frysta grönsaker :p Fantiserade ihop något i huvudet, trodde det skulle smaka häxa men det var faktiskt gott. :p Strax innan maten var klar skickade jag ett sms till mamma/mormor o sa att dom kunde röra sig hit. Mamma/mormor ringde upp mig efter en stund o frågade om jag hade mkt mat. Pappa/morfar var nämligen också i huset och var lite hungrig :p Sen ännu några minuter senare ringde mamma/mormor igen och frågade om pappas sambo Lena också kunde komma och äta =) hehe. 
Det var väl okej, tur att jag gjorde mkt mat då ;p Det räckte precis. hehe. 3 st blev 5 bara sådär helt plötsligt. Men det var faktiskt trevligt.. det var kul att hela familjen var samlad =) 
Det blev ju dock disk till tusen, men Lena var så snäll och diskade åt mig =) Skönt.
Vid 16 tiden var det lugnt hus igen och jag och tösen gick och vila middag :p Sen vid 19 tiden gick vi hem till Jenny och fikade och firade henne i efterskott och vi stannade kvar över "Ensam mamma söker". Jag har dock inte köpt någon present än, men jag ska fixa det så snart det kommer lite mer tillgångar kontot =) När vi kom hem vid 21 tiden gick vi och la oss.. eller jag skulle snarare lägga snuttan. Det gick dessvärre inte så bra igår, hon ville inte sova. När kl var 23 hade hon fortfarande inte somnat så vi fick kliva upp igen så att jag fick göra mig klar för natten och så fick jag lägga mig med henne. Då tog det inte lång stund innan hon somna :p

Idag erbjöd sig Jenny att ha Emilia medans jag och mamma/mormor skulle ner på stan, jag hade ett ärende.
Vi svängde även in på Lindex, jag köpte lite kläder till Emilia i julklapp =) och underkläder till mig själv :p
Emilia hade vart jätte snäll, det hade gått bra. =) Tack Jenny för barnvakten! :)
Jenny följde med oss hem.. jag gav Emilia gröt sen fick hon bada.
Nu är mamma/mormor här, vi har nyss ätit makkaroner och bacon :p haha. Sällan makkaroner ;p
Vi har även hållt på och trilskas med Emilia, hon vägrade att sova idag med. Puust. Mamma/mormor bytte av mig för en stund sen och nu sover hon tror jag. Bra!
Jag tänkte göra hårinpackning innan jag går och lägger mig.

Ska fixa det nu så jag kommer i säng nångång, är aptrött.
Natti Natt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det var så lite så! :) Hon var så snäll gullunge! <33

2008-11-17 @ 23:01:29
Postat av: sara

hejhej... skönt å höra att det inte bara är alva som är i en trillsk period nu när det ä dax för nattning....men i kväll gick det bra...somna på tre röda...

syns snart,,hadet bra

2008-11-17 @ 23:03:53
URL: http://smurfan85.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0