Allt och lite till...

God kväll!

Idag är jag uppe sent.. 23 är sent för mig ;) haha. Den senaste tiden har jag faktiskt stupat i säng före 22 oftast, ibland till och med vid 21 :p Kanske är det för att man ränner runt som en dåre om dagarna och blir helt slut.. sen har man ju lilla tösen som har en liten trilsk period då hon gärna inte vill sova på kvällarna.. hon ska ligga brevid mig i sängen.. o om jag går därifrån vaknar hon på stört.. hon måste somna in riktigt innan jag kan resa mig. lite små jobbigt faktiskt. På kvällarna är det skönt med lite egen tid.. typ att bara slappa, kolla på tv, ta en dusch eller ett bad el städa eller vad som helst :p Men det har inte gått den/dom senaste veckorna.. hon är även lite snuvig och så kan det vara tänderna som spökar, kanske är därför hon är lite "orolig".. men det går nog över =) Alla barn har väl sina "perioder".  Jag får se till att stampa ner foten och visa att det är jag som bestämmer.. men det är inte alla dagar man har ork till de o ger med sig för lätt. Visst får väl hon sova i min säng ibland, men jag vill inte att det ska bli till en vana. Jag vill att hon ska sova i sin egen säng =) Aja... slut tjatat om det nu.

I förrgår tog vi och Jenny en promenad till "coop huset".. vi kikade in på klädjätten, jysk och ÖB.. sen bjöd Jenny på korv med mos på cafét inne på coop :p hehe.

Igår åkte jag, Emilia och mamma/mormor ner på stan en sväng.. vi skulle väl egentligen ha kikat lite på halloween men nedsläkningen i stan var inte förns kl 17 och vi åkte ner vid 13 tiden.. vi åkte hem vid 16:30.. då var vi alla helt slut :p Vi kikade i lite affärer och så. På dollar köpte jag lite julprydnad.. jag har ju inte så mkt sånt än.. är första året jag bor själv så man har inte hunnit samla på sig så mkt.. men det kommer :p Huvudsaken man har lite iaf.. så det blir lite julkänsla =)
Igår kväll föll den första snön också....jag trodde inte den skulle ligga kvar för det såg då inte så ut...

men i morse när vi klev upp så var det helt vitt på backen och det fortsatte att snöa.. faaaan. Ursäkta, men jag gillar inte snö och vinter. Jag vill ha sommar. Det är säkerligen kul för alla barnen, det kan jag tro.. men jag vill inteeeee. Neej.
Emilia är ju så pass liten än så hon har ju inte direkt någon glädje av snön... möjligtvis att hon kan få en pulka o åka i då ;) Men alla kläder man ska på med osv.. det är inte populärt.. nej nej. Blä! Jaja, det är väl bara att gilla läget i några månader framöver.. jag har ju inte så mkt val ;p hehe. Skit också. Om man kunde trolla, vad lätt allt vore ;)
Ikväll har vi bara kollat på Idol och myst.. Emilia låg på mitt bröst och var så lugnt och var med o titta =) Hon somnade vid 22 tiden tror jag.

Mamma/mormor ringde mig på kvällskvisten också och sa att jag kunde få låna min brors laptop ett tag =) Sweet. Ska hämta ut grejerna från BBB imorgon bara, så ska vi se om det går att installera det som det ska :p Det visar sig imorgon det.

Nog om det.. om allt kanske. :p Nu har jag faktiskt skrivit ett långt inlägg.. jag brukar inte vara stormförtjust i jätte långa inlägg när man läser andras, men nu kan jag inte döma andra för nu har jag gjort lika själv ;) hehe.

Men en sak till (!) Är det någon som vet vart man kan få tag i tomteluvor till bebisar?!

Godnatt och sovgott alla läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0