Blåsljud

God förmiddag!
Jag får väl börja med att be om ursäkt för mitt bloggtorkande, jag har inte haft tillgång till någon dator.

I förrgår blev det en långpromenad med Nettan och våra små bebisar och Matilda följde med.. hon är 7 år. Vi gick över 2 timmar.. var helt slut i benen när man kom hem :p Men det var väldigt skönt ändå. =) Matilda fuskade lite.. hon åkte inlines och hon höll i våra vagnar och fick snålskjuts. haha :) Själv fick man lite extra motstånd men det var inte så farligt.

Igår hade Emilia tid hos läkaren 13:30. Vi åkte bussen till Gävle.. vi tog 12 bussen ifrån Björksätra ner på stan sen bytte vi buss där till Gävle. Mamma/mormor följde med oss =)
Ni kanske funderar varför vi skulle till läkaren? Det är nämligen så att Emilia har ett blåsljud.
När dom upptäckte det så var det ungefär 5 mm stort. Läkaren sa då att det är inte jättestort, inte litet men mitt emellan. Operation kunde vara aktuell inom 1 år eller vid 1 års ålder om det inte blir någon förbättring. ;(
Jag kommer inte riktigt ihåg när dom upptäckte det.. det var iaf efter några dagar när vi låg på barnavdelingen 107A.
Vi fick åka tillbaka typ 1 vecka efter att vi hade kommit hem och kolla på hjärtat igen.. läkaren sa att det hade gått så kort tid så det säkert inte hade hänt något. Och det var alldeles riktigt, men dom ville väl kolla ändå.. det har tydligen betydelse för lungorna osv också. Hjärtat får arbeta extra o blablabla. Vi fick komma tillbaka efter cirka 1 månad igen.. o då hade de inte heller hänt något, samma lika var det typ 1 månad efter det också. Då såg det mörkt ut, då ställde man in sig på operation. ;( Gången efter det så såg det faktiskt bättre ut.. då hade det minskat till typ 2-3 mm och någon operation behövdes nog inte :) Skööönt.
Och nu igår på kollen igen så hade det minskat ännu mer =) Han kunde inte mäta exakt, men det syntes knappt och hördes inte så bra heller. Skiiit sköönt.. verkligen en lättnad. Man blev ju helt förkrossad när man tänkte på att dom skulle öppna min dotter i pilla med hennes hjärta :( ush. Men nu går det åt rätt håll o det ser mycket ljust ut..tack o lov för det.
Det såg så himla mörkt ut ett tag! Nu fick vi en ny tid om 1 år så det är verkligen skönt. =)
Men det märkliga är att doktorn som gjorde undersökningen när vi låg på BB sa att allt såg bra ut och lät bra. MEN så var det ju inte alls.. idiot! Ush.. kan dom inte sin sak så bör dom inte jobba som läkare heller. Jag vet inte hur det är när det gäller blåsljud om det kanske inte hörs på ett dygn eller nått? Jaja,  nu ska jag skita i o grubbla över det.. nu ser ju det bra ut :)

Efter Gävle tog vi bussen till Valbo för jag skulle in på IKEA o shoppa lite. =)
Jag köpte:
2 täcken
Svart anslagstavla med lite tillbehör så som magneter osv.
2 vita rottingkorgar (stora)
1 påslakanset till Emilia
2 haklappar till Emilia

Hm.. undra om det var nå mer? Bra minne. haha.

Vi åkte hemifrån kl 12 o vi har hemma kl 18. Helt slut. :p Men dessvärre gick ju typ halva tiden åt att vänta på bussar osv. Så jävla drygt.. men men.. det blir ju inte så ofta så man kan väl stå ut ;p

Nu har ni nog haft en del att läsa så nu har jag tagit igen mitt bloggtorkande. haha.
Nu ska jag gå och busa o pussa på min älskling!

Tjing Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0