Lillen ute på äventyr! =)

God dag!

Igår var jag barnledig igen, Emilia fick följa med Elin, Christopher och Linnéa ut på äventyr :) För att jag skulle kunna hjälpa mamma/mormor att flytta så var dom barnvakt åt lillen, dom skulle nämligen till mormor/gammelmormor och lämna deras hund för dom ska vara hundvakt i några dagar för att dom kommer jobba så mkt denna vecka.
Mormor/gammelmormor och morfar bor ute i vischan :p Deras grannar har får och hästar, barnen hade matat bäbä =)
Dom hade grillat korv med bröd osv också :) Jag skickade även dom på ett uppdrag, nämligen att åka till Valbo köpcentrum på Din sko för att köpa ett par skor åt Emilia. Hon hade ju bara vinterkängorna så hon blev lite varm :p
Men dom kom hem med ett par jättefina skor iaf :) Tackar för det och tack för hjälpen!

Idag har vi varit en vända på stan för mamma/mormor skulle besöka posten och göra en adressändring. Vi kikade dock in på dom diverse affärer som vi brukar besöka när vi är på stan men det blev inget speciellt köp idag, kännde inte att jag behövde något och så har vi ju varit där för några dagar sen bara så :)
Vi åt på Sibylla och sen tog vi faktiskt en promenad hem, vi orkade inte vänta på bussen skulle komma. =)
Men det är varmt o skönt idag så en liten promenad skadar ju inte. :)


Det var en tjej vid namn Hanna som hade skrivit i mina kommentarer och undrade om jag var en ensamstående mamma och om min dotters pappa lever, så jag ska väl ge henne och för er som inte vet ett svar på det.

Ja, jag är ensamstående. Det var inte ett dugg planerat att det skulle bli så men min dotters pappa lämnade mig när jag var gravid i 7 månaden. Orsaken till det var för att han inte 'var redo för att bli pappa'.
Min dotters pappa lever men vi har ej någon kontakt med honom, och det är hans önskning.
Jag ville inte att situationen skulle bli såhär, men när jag fick det bekräftat att jag skulle bli ensam så var det bara att acceptera situationen och göra det bästa av den och det har faktiskt gått bättre än jag hade trott.
Jag har fått mkt hjälp och stöttning av mina nära om kära och det är jag väldigt tacksam för.

Nu kallar plikten. Hej Hej!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Okej, det måste ha varit tufft att bli lämnad i 7 månaden, men du verkar vara stark, och en väldigt bra Mamma,Jag Önskar dig all lycka i livet och att du och Emila får det bra tillsammans och att du hittar mannen i ditt liv och kanske får några syskon åt Emilia. Massa Kramar ps om ett tag kanske du borde ta dina bästa inlägg och skicka in dom i ett bokförlag det kan bli jätte roligt för dig och Emilia i framtiden,

2009-04-28 @ 08:59:01
Postat av: Johanna

Hej tjejen.. Du ska veta att du är en jätte stark mamma som har klarat detta allt själv, beundrar dig för det.. verkligen!.. Jag hoppas de går kanon bra för dig med allt!.. Lycka till!

2009-04-28 @ 11:36:50
URL: http://jojjo85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0