Påskhelgen

Hejsan Hej!

I fredags for vi till Årsunda på påskmiddag hemma hos farmor och farfar, vi var där vid kl 14 och var hemma igen vid kl 17. Dom hade en tävling, de som målade ägg var med och deltog. Varken jag eller Emilia var med men pappas Lena målade ett ägg åt Emilia och hon fick ett pris, ett påskägg med godis :p Hon kan ju inte äta segsaker så det var jag som fick gotta i mig det ist. :p Stackarn, tur hon är så liten och inte förstår så mkt än ;p
Nästa år blir det nog bättre. =)
Resten av dagen gjorde vi inte så mkt, vi våldgästa mamma/mormor bara. Det är tur att hon orkar stå ut med oss ;) hehe.


Igår vaknade Emilia kl 7 och  var det kanon väder, helt underbart. Jag skrev till Elin och frågade om vi skulle leka lite på deras baksida och det gjorde vi. Vi tog även en sväng till lekparken och gungade och åkte kana. Vi gick dit strax före kl 10.Barnen busade och bråkade en stund sen fick dom sova middag. Det var så tyst och skönt så jag höll på o slumra till på solstolen men dumma Christopher kom ut och skrämde livet ur mig. :p
Ungarna vaknade igen efter cirka timme så då var det full rulle igen, ännu mer lek, bus och bråk :p hehe.
Dom slås inte direkt men dom ska ta varandras saker, Linnéa ska alltid ta det som Emilia har och då blir hon sur och arg. :p Förr brydde hon sig inte men nu har hon börjat sagt ifrån. haha. Lillen då :p
Vi gick hem till mamma/mormor igen strax före kl 14 för dom skulle iväg på påskmiddag hos Elins pappa.
Vi gick till affären och så hem o gjorde mat, sen la vi oss en stund vid 16 tiden för att vila och poff så sov visst allihopa och vi vaknade kl 19! Hjälp.
Konstigt nog ville lillan lägga sig igen vid kl 22, det trodde jag aldrig. Jag trodde hon skulle vara vaken till 00, men tur var väl det att hon ville sova då :)
Vi gjorde inte så mkt mer igår, kollade på tv på kvällen bara och sen blev det sängläge.

Jag bjuder på lite bilder på älsklingsbarnen! =)

                     



Idag började dagen 6:30. Snark, jag vill sova.
Vi låg och drog oss till 7:20, hur jag lyckades hålla Emilia kvar i sängen vet jag inte :p hehe.
Jag var så uttråkad på fm så jag satte Emilia i ett bad och efter det gjorde jag ordning välling och så la vi oss igen.
Lillan somnade om och det gjorde jag med. Vi vaknade igen vid 10:30 så det blev inte så lång stund.
Vi ska på middag hemma hos bror och Jenny idag vid 16 tiden så jag har nyss varit hemma och duschat och gjort mig ordning och nu är jag tillbaka hos mamma/mormor igen. :p Emilia sover i vagnen men hon vaknar nog snart för nu har hon sovit ett tag.

Hoppas ni har haft en trevlig påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0