BVC besök.

God morgon!

Idag var det BVC besök, vi skulle vara där till 8:30 och jag hade ställt klockan på 7:30 men dum som man är så tänker man 'Jag kan ligga och dra mig i 5 min till' och så försov vi oss självklart. Vaknade av ett ryck kl 8:13 typ, stress stress stress. Jag kastade på mig kläderna och borstade igenom håret lite snabbt och sen klädde jag på Emilia och så rusade vi iväg till BVC. Vi kom väl dit vid 8:37 eller nå sånt så det var ju ganska bra gjort ändå tycker jag :p Emilia hann dock inte få någon frukost men det grejar dom på dagis :)

Det var inte direkt någon uppgång i vikten heller, några hundra gram bara.
Hon väger nu: 9690 gram och hon är 82 cm lång.
Hon är liten min lilla prinsessa men dom sa att allt såg bra ut och att hon var en lång och smal tjej :p
Jag skulle försöka få i henne mer mat men grejen är ju den att hon äter redan mkt och det går inte å få i na nå mer :) hehe. Huvudsaken hon är pigg och frisk =)

Vällingstrejken som jag nämnde för ett tag sen är över, hon har börjat tagit vällingen igen men hon vaknar fortfarande på nätterna så det var väl inte vällingstrejken som jag trodde. hehe. Det är väl någon period hon har kommit i, det går nog över. =) Men hon drícker bara välling 1 gång per dag nu och det är till kvällen och så börjar ju hon bli så pass stor så det är väl kanske dags att sluta med den snart.
Det är ju så olika hur länge alla äter välling men hur gammal var ditt barn när ni slutade med vällingen?

Jag tänkte dra in till Valbo idag och kika lite, kanske efter ett par nya skor, men jag skulle också vilja ha ett par nya jeans, bh och någon tunkia/tröja. Jag får åka dit och glo lite medans Emilia är på dagis och se om man hittar på något roligt :)
Annars vet jag inte riktigt vad dagen har att bjuda på idag.


Är det förresten någon som har sett Jesper? Han var varit borta lite väl länge nu så jag börjar bli orolig ;(



Hej Hej!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag hoppas att du menade 8.37 och inte 9.37 :P hehe..

Jag tycker att de kan ge henne välling om du känner att hon har ätit dåligt under dagen och att hon behöver ha i sig mer. Annars så kan du sluta med det. Äter hon bra så är det bättre att få i henne kvällsmat efter middagen...

Men det är vad jag tycker :)



Kram kram

2009-08-25 @ 10:39:52
URL: http://lindizliv.blogg.se/
Postat av: malin

Alicia är 4,5 år snart o äter välling än.....o det är många som gör det faktiskt....o upp till var o en=) känner en vars son åt till sex år så.....Emilia e ju INTE gammal direkt;-) kram

2009-08-26 @ 11:48:09
URL: http://mallanas.blogg.se/
Postat av: malin

Alicia är 4,5 år snart o äter välling än.....o det är många som gör det faktiskt....o upp till var o en=) känner en vars son åt till sex år så.....Emilia e ju INTE gammal direkt;-) kram

2009-08-26 @ 11:49:07
URL: http://mallanas.blogg.se/
Postat av: Majja

Till teddan slutade vi med välling när han var runt 2 år :) alldeles lagomt tyckte vi men dte är ju så individuellt, sluta när hon redo.

2009-09-04 @ 14:48:32
URL: http://mariaersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0