1 års kontroll

God kväll!

Idag började dagen kl 7, Emilia tyckte att det var dags att kliva upp då. Snark snark.
När vi väl var uppe vaknade jag till liv och började göra oss i ordning och så lekte vi lite med Emilias leksaker =)
Vid 9 tiden satte jag på oss ytterkläderna och tog en liten promenad innan vi skulle iväg till BVC.
Efter 20 minuter började det bli kallt och jag kom ju på att öppna förskolan hade öppet så vi gick dit och lekte en stund innan BVC besöket. Alltid uppskattat av Emilia :)
Sprutan var inte alls populär, som jag anade. ;( Jag blir ju själv så nervös så jag kanske bidrar till hennes oro? Jag hatar sprutor. ush.
Annars gick det väl bra, förutom att man känner sig så jävla stressad. Typ såhär: Hälsa, klä av Emilia, upp på vågen och över till mätstickan, i med sprutan, hejdå! Klä på Emilia UTANFÖR rummet. Stressmoment AB! Jag såg att dom som var före oss också fick klä på sin bebis utanför rummet. Hallå, har dom bara 10-15 minuters besök eller?!
Jaja, Emilia var iaf  75½ cm lång och vägde 8650 kg. Hon är liten, jag vet! :p
Men hon äter då som en häst, men det syns verkligen inte =) Hon kanske satsar på att bli modell? haha. Nädå.
Efter BVC besöket gick vi tillbaka in till öppna och fikade sen gick vi hem till mamma/mormor. Emilia somnade i vagnen på vägen dit. Jag la mig och slöade en stund och när Emilia vaknade fick hon lite mat sen tog vi en promenad och så har vi handlat lite och hämtat ett paket från H&M, det var 4 st toppar - 2 till mig och 2 till mamma/mormor. De har kommit 2 paket därifrån men vi hade bara råd att hämta ut ett idag, det andra får vänta tills det kommer lite money på kontot. =)

Emilia sover sen en stund tillbaka och jag sitter här och så har jag tv:n i bakgrunden, tittar på nå program där det är tjejer/kvinnor som föder barn hemma ist för på sjukhuset. Hur vågar dom?! Tänk om något skulle hända. Modigt av dom iaf, det ska dom ha en eloge för. =)

Nu ska jag kika runt lite på denna burk sen kika vidare på tv:n innan läggdax.
Ha det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0