Gott och blandat av helgen

God kväller!

I helgen har vi 'bott' hos mamma/mormor, i fredags var ju jag ut och igår kollade vi på 'Melodifestivalen' tillsammans. Fy vilket dravvel det har blivit, dåliga låtar och en massa jävla röstningar hit och dit. Hur kan en låt som 'Snälla, snälla med Caroline af ugglas ens få delta?! FY FAN VILKEN USEL LÅT!!! Blä. Jag nattade lillan vid andra utröstningen eller vad fan det var, hon var med och kollade på tv och dansade ;p haha. Gull ungen!
Det gick rätt så segt med nattningen igår, det tog ett tag innan hon somnade. Efter läggningen så kollade jag och mamma/mormor på 'Wallander' på Tv4+.  Sen blev det sängläge för min del också. Snark.

Idag vaknade vi strax före 9, vi gick upp och busade lite osånt sen efter ett tag la vi oss i sängen igen och gosade och båda två somnade om igen. Vi vaknade kl 12. =)
Vi knallade upp till affären och köpte lite ätbart, vi åt mjölkmakkaroner och falukorv idag :p
Det var då inte så jävla lätt att gå med vagnen eller kan jag ju säga, flera decimeter snö. Vart fan håller plogbilarna vägen?! Det kan jag svara på nu, för NU är dom här, precis utanför mitt sovrumsfönster och plogar satan bara för att jag skulle natta lillan. Jag gav upp så nu sitter hon brevid mig i sin matstol och suger/tuggar och leker med nå juleskum :p haha. Gottegris! =)
Hon gjorde en typ av kullerbytta idag så hon ramlade på något konstigt vis och slog munnen, hon börjada blöda lite men jag tror att hon antagligen bet sig i tungan eller läppen. Hon var jätte jätte ledsen men det gick över efter en liten stund. Själv blir man ju så orolig när man ser blod, men det slutade nästan på en gång så jag förstog att det inte var något farligt. 
Vi gick hem på eftermiddagen och Emilia har fått tagit ett bad, det var dock inge roligt att bada idag tyckte hon.
Efter badet så tog jag itu med tvätten och diskade lite.
Snart ska jag ta och lägga lillan igen, eller rättare sagt försöka. Vi får väl se hur det går :p Ibland är hon väldigt väldigt vrång och ger sig inte förrens jag också går och lägger mig.

Jaja, gumman börjar tröttna nu så jag ska ta henne.

Hej Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0