Badhuset

Hejsan Hejsan!

Igår blev det en shoppingdag på stan med mamma/mormor, jag kom dock inte hem med någon roligt alls. Typ diskmedel, mattillbehör o en liten prydnadstomte som var på rea, den sätter jag upp nästa år :p Mamma/mormor shoppade lite prydnadsaker och en leksak till Emilia som hon ska få ha hos henne, så hon har något att leka med där =) Det är en gräsklippare med ljud, sång o lek osv :p När vi kom hem från stan gick vi till Ica och handlade välling och burkmat till snuttisen. Barn är dyra i drift ;) hahaha. Nädå, men dom kan ta betalt för barnprylar alltså :p
Vi sov kvar hos mamma/mormor inatt för Emilia blev jätte trött bara sådär helt plötsligt så jag ville inte böka på henne kläder osv =) Hon sover hela nätterna när vi är hos mamma/mormor men banne mig inte när vi är hemma :p Fast det är inte alltid hon vaknar när vi är hemma heller, och jag ska väl inte klaga för det finns ju dom som har det mkt mkt värre. :p Men det kanske bara är någon period, jag anar att det är fler tänder på G.


Idag vaknade snuttis vid 8, vi väntade på att kl skulle gå för vi skulle på badhuset med Jenny. De var ingen ide o jäkta på för första bussen började iaf inte o gå förns 9:30. Jag ringde o väckte Jenny och vi tog 10:30 bussen ner på stan och vi var på badhuset efter 11, vi var där cirkus 2 timmar. Det var första gången för gumman på badhuset, men hon älskade det verkligen, hon var inte alls nå rädd för någonting, jag och Jenny bollade med henne som två dårar.. haha, men hon tyckte det var jätte skoj :)
Vi doppade även henne under vattnet ett par gånger, hon sa inte ett ljud.. men hon fick sig en kallsup 1 el 2 gånger för hon försökte nämligen att dricka vattnet :p hehe. Hon älskade att bada bubbelpool ;) Där satt vi rätt länge =)
Efter badet duschade vi o klädde på oss och sen åt vi lite mat innan vi gick hem. Emilia var helt slut efter badet, det tog inte många sekunder innan hon somnade när vi kom ut. :p Jag var själv helt slut när vi kom hem men då hade lillan vaknat. Hon ville inte somna om, hon låg o mös med mamma/mormor en stund iaf =) Jag halvsov lite, men mamma/mormor ville gå ut så hon sprang o tjatade på mig hela tiden.. "Kliv upp nudå" - "Hur länge ska du ligga där då?" - "Men kliv upp nudå!" hahaha. Jag gav upp, orkade inte höra tjat o gnat ;) Men jag älskar min mamma ändå :) hehe.
Nu är vi iaf hemma och jag har precis nattat lillan och hon somnade som en stock. Hon har väldigt svårt att koppla av ibland, så man får typ tvångshålla i henne för att hon ska vara lugn, annars går det inte. =/
Jag blir då inte sen i säng jag med. :p

Imorgon blir det att städa. Jenny ska vara barnvakt ett par timmar och jag tror att mamma/mormor ska hjälpa mig lite att städa, iaf sätta upp tavla osv. =) Snällt med hjälp, det underlättar så mkt och så går det mkt fortare :)

Nu ska jag kolla om det är något bra skit på tv:n!
Hejs Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0