Dagen igår och idag

God kväll!

Igår åkte vi till 'Babyproffsen' och Jenny köpte en doppresent. Det slutade med att vi hamnade på 'Barnens hus', 'Max', 'Owe Jansson', 'IKEA' och 'Ica Maxi' i Sandviken. Vi var klara med vår shoppingrunga strax efter 16, då slutade bror att jobba så vi åkte direkt och hämtade upp honom.

Jag köpte inte så mkt, 5 st ljusmanschetter på 'Owes' och lite kläder till Emilia på 'Ica Maxi' som Jenny hade lagt undan åt oss för det var halva priset, om inte mer. Det blev 7 plagg för 313 kr.


Mamma/mormor handlade lite smått och gott på IKEA.

Emilia sov inte mer än små stunder i bilen så hon somnade strax efter kl 19.
Men inte till min förvåning så vaknade hon igen efter cirka timme. Jag låg en stund med henne och försökte få henne att somna om, men icke! Jag höll på att vika och hänga in tvätten och småplockade lite när Emilia vaknade.
Mitt humör och tålamod var inte på högsta topp så jag skrev ett sms till mamma/mormor och frågade henne snällt om hon ville komma hit och hjälpa mig lägga Emilia. Det gjorde hon självklart för mamma/mormor är bäst!
Vad gjorde vi utan henne?! Hon hjälper och ställer alltid upp för mig/oss när jag/vi behöver henne, vad det än gäller. Hon finns alltid vid min/våran sida. Vi älskar dig mamma/mormor! Tack för att du finns! =)
Medans mamma/mormor höll på och kivades lite med Emilia plockade jag klart det jag höll på med och sen satte jag mig faktiskt och pysslade lite med fotoalbumen. =) Det var faktiskt riktigt skönt att få ha den 'lilla' tiden för sig själv. Det behövdes. När mamma/mormor hade fått Emilia att somna, då var klockan strax före 22, då började vi sätta dit säkerhetsgrejjer på kökslådorna. Iof bara 2 st, men i dom 2 ligger det knivar i dom andra finns det inga farliga föremål.
Vi fick sätta dom på sidan för 'Sandvikenhus' vet inte vad säkerhet och barn är för något. Men det gick bra ändå. Hellre lite krångligt för mig än att Emilia sticker en kniv i sig. Fy, då skulle man hata sig själv resten av livet. hua hua.

Jag tror att Emilia hade feber inatt, eller jag är ganska säker. Hon var jättevarm och andades varm luft och fort.
Hon är också lite förkyld, eller börjar bli iaf. =/ Kan ju kanske vara lite därför hon är så vrång om kvällarna.
Jag tror att det är fler tänder på G. Sist hon fick tänder var hon likadan.
Hon sov lite oroligt men hon vaknade aldrig riktigt så jag ville inte böka med blöja o temp och supp när hon sov. Hade hon vaknat så hade jag troligtvis gjort det men jag ville inte väcka henne. Sålänge hon inte var gnällig så var det nog ingen fara. =) Jag tog iaf tempen i morse men det visade ingen feber.

Annars idag har vi inte gjort så mkt faktiskt, kallt ute idag. Snön är tillbaka. :( Fan, den som hade försvunnit nästan :'( Jaja, ett par månader till, sen så blir det sommar =)

Näe, nu ska jag ta och bada min lilla skruttunge tror jag.
Puss och kram!

    

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gud vad hon växer :D..sötisen!..

Hoppas allt är bra med er.

här får du en liten award från mig :) i min blogg..

2009-01-16 @ 11:40:33
URL: http://jojjo85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0