Jag är en yrhöna

Hej och god kväll!

Igår var det nyår, det kändes dock inte som det tycker jag. Jag och gumman sov hos mamma/mormor och vi gjorde ingenting, vi kollade på tv typ. Jag och mamma/mormor gick ut vid 00:00 o kollade på alla fyverkerier, jag gjorde min egen babyvakt, jag ringde upp till mammas mobil kl 23:45 ungefär och la in den i sovrummet och tog med min ut. :p (Comviq kompis) är bra grejjer det ;) Vi glömde öppna våran Bubbliz med jordgubbssmak på tolvslaget, när kl var typ 00:30 sa mamma/mormor - Vi glömde ju öppna våran flaska. Vi gjorde det då, men jag misslyckades.. jag fick ingen POFF :p haha. Oduglig man är ;) Nu vet jag ju dock hur man gör, till nästa år. haha.
Sen blev det kväller, fast vi somnade inte förns 3-3:30 tiden, jag och mamma/mormor låg och pratade lite =)
Det är så skönt att vi kan prata om allt, precis ALLT. Jag är glad att jag fick just henne som mamma, hon är världens bästa. JAG ÄLSKAR DIG MAMMA! :)

Emilia vaknade 8:30 ungefär, jag var som en zombie, men det var väl bara att ta sig i kragen o kliva upp, jag gav henne leksakerna o hon satt på vardagsrumsgolvet medans jag låg på soffan o slöade och kikade på tv :p hehe.
Mamma/mormor kom upp vid 11:30, när hon hade vaknat till liv osv så tog vi en promenad till affären.
När vi var hemma igen kokade vi ihop lite mat sen tuppade vi alla av en stund på eftermiddagen.
Mamma/mormor väckte mig vid 17, då fick jag inte sova längre. Det var ju så skööönt, jag ville ju inte kliva upp. haha.
Vi skulle gå till affären igen så det var väl bara att masa sig upp efter allt tjatande från mamma/mormors sida ;) haha. Nädå, så illa var det inte, det brukade vara värre... den tiden innan jag fick barn :p

Nu på kvällen har allt inte gått som på räls, Emilia blev typ panik hungrig och jag skulle göra ordning välling.. jag hade glömt skötväskan nere i förrådet med vagnen och där i låg flaskan o vällingdoseraren.. jag tog en annan flaska som jag hade uppe i lägenheten, en sån där som är lite längre..300 ml och den tippade omkull inne i micron. HÄRLIGT värre, en skrikandes unge, ingen välling o en upptrissad mamma. Ojoj.. jag letade kvickt på en annan flaska, samt napp. Det var dock en annorlunda form på nappen och hon gillade den icke, jag vet dock inte om det var formen eller om hålet var för stort så att det rann för fort. Hon fick iaf i sig lite välling så hon lugnade ner sig en stund, när vi skulle gå ner i förrådet o hämta skötväskan hittade jag inte på nycklarna, dom hängde kvar i ytterdörren. Smart värre. Det är inte första gången, o nog inte sista heller verkar det som :p haha. Jaja, väl uppe i lägenheten igen fick hon sin välling i sin flaska med sin napp så nu är hon gladare. =) Det blir väl snart natti natti för henne, jag tror det blir det för mig också så vimsig o klantig som jag är. haha.

Nä, nu ska jag leka lite med tösen innan hon ska sova.
Puss o kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0