Krångelkvällar (!)

Hejsan och god kväll!

Det har tyvärr blivitl lite dåligt med bloggande, jag har tagit hant om min sjuka tös. =/ Hon börjar bli bättre, febern har gett sig av iaf, nu återstår bara snuvan och hostan. Lillen då. Hon är iaf pigg och så iaf och det är ju bra. =)
Dom senaste dagarna har väl inte bjudit på sådär jätte mkt, har väl försökt o hållt oss hemma så mkt som möjligt, någon små promenad har det väl iaf blivit.
Vi var hos Elin och Linnéa en stund igår o lekte lite. Idag hälsade vi på Jenny och Thomas och grattade han i efterskott och fikade lite. =)
På kvällen fick lillan bada och efter det rensade jag lite i min garderob, slänge en del linnen o toppar som var väldigt använda :p Lite nytt har kommit in, hämtade paket från H&M häromdagen. Jag hade beställt 5 st linnen, 3 st toppar och 2 par mjukisbyxor ;p Skönt med lite nytt, det är verkligen på tiden :) Jag och mamma/mormor beställde lite till häromdagen, de skulle inte komma förns vecka 6 och 14, eller nått. Men det gör inget =) Är ju iaf kläder som man använder på sommaren =)

Emilia har börjat trassla som tusan på kvällarna när hon ska sova, ibland får jag ligga med henne timme ut och timme in. Det är inte alls kul.
När man läser om andra eller hör om när ni lägger era barn låter det så lätt, hur gör ni? Vad har ni för sovtider under dagen och när är det läggdags för kvällen? Har ni några tips?
Emilia är ju trött när jag lägger henne, men hon har jättesvårt att koppla av och ska bara busa och leka.
Idag kom mamma/mormor och nattade henne så jag kunde få lite tid för mig själv. Emilia fick ligga i sin spjälsäng vid nattningen och hon somnade faktiskt där, tillslut :) Duktiga lilla tjej! :)
Jag duschade o poade lite och nu slöar jag bara lite :p

Jag läste nyss en artikel  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4234807.ab
Väldigt gripande, fyfan vad hemskt. ;(
Han har börjat blogga efter olyckan : 'singelpappa'

Nä, nu ska jag nog skutta i säng.
Tack för idag!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Tips vet jag inte om jag har men vi vande in Kasper från början att han skulle sova själv. När han var 3 veckor så började han sova i sin spjälsäng och det har funkat super från början.



När det inte är dagis så vaknar han omkring 9 på morgonen, sover kanske en liten stund på dagen, 30-40 min, och sen har vi alltid läggdags kl 19.30-20.00



Är det dagis så kliver vi upp 7, då sover han ca 1 timme efter lunch på dagis och sedan läggdags kl 19 hemma.



När vi säger att nu ska vi ta på pyjamas och borsta tänderna så vet han att det är kväll, det har blivit rutin för honom. Efter det goar vi lite i soffan och sedan säger han alltid att han vill ha välling. Lägger honom med snuttefiltarna och helt släckt i rummet med stängd dörr, tar ca 5 min sen sover han som en stock hela natten.



Visst kan han ha haft krångelperioder men vi har kört rutiner då också om han inte har varit jätteledsen förstås.



Ganska långt och inga direkta tips men så här gör vi iaf. Hoppas det går bättre med läggningarna snart. :) Och du har en jättebra blogg!

2009-01-25 @ 17:39:50
URL: http://alexandralindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0