Tillbaka till verkligheten

God kväll!

Tillbaka till jobbet - tillbaka till verkligheten.


I Måndags jobbade jag eftermiddag mellan 15-21, Emilia fick vara på dagis till 17:30. Min bror var barnvakt på eftermiddagen och kvällen. Det hade gått jättebra som alla andra gånger =)
På kvällen när vi skulle lägga oss och Emilia hade somnat och jag kopplade av så trodde jag att mitt huvud skulle explodera, jag fick nämligen spänningshuvudvärk till tusen! Jag hade inte en endaste värktablett hemma och huvudet bultade och bankande så det gjorde ont ända ut i öronen, jag trodde seriöst att jag skulle dö. Jag vred och vände på mig och försökte hitta någon bra ställing till huvudet så det inte skulle göra så ont. Efter ett par timmar hörde jag att grannen var vaken under mig (jag känner henne) och jag gick ner dit 01:30 och frågade om hon hade en alvedon, men det hade hon tyvärr inte =( Jag skrämde henne i onödan, haha. Men jag var tvungen att chansa :p
Till slut tog jag en alvedon av Emilia, för 10 kg. hahaha. Det kanske inte gav någon effekt men jag somnade strax efter det iaf, säkert av ren utmattning :p Man hade ju i bakhuvudet att man skulle upp tidigt också, 5:30 stog väckarklockan på.
Klockan ringde och upp kom jag iaf, jag väckte Emilia vid 6 tiden och hon var inte på sitt bästa humör, hon ville sova mer :p Jag slutade kl 13 och då hämtade jag Emilia på dagis och sen gick vi hem till Elin och Linnéa och lekte en stund.
På eftermidddagen vid 15-16 tiden var jag så trött så ögonen rullade men jag höll mig vaken :p
Det blev dock tidig kväll för Emilia igår, hon somnade redan kl 18:30 och jag låg i sängen och tittade på tv o så.
Men hon vaknade igen vid 21 tiden och ville upp och leka, men jag kämpade med att ha henne kvar i sängen och få henne att somna om, det vart mkt gnäll och pip men om jag hade gett med mig så hade jag fått vara uppe till mitt i natten och det hade jag inte orkat. Hon somnade iaf om strax före 22 och jag däckade av jag med, mamma/mormor ringde vid 22:30 och jag fattade ingenting. haha. :)

Idag gick det dock inte lika bra, hon har nyss somnat och klockan är 22:50 nu =/

Imorgon har vi tvättisstugan och så ska vi ta oss en promenad till ÖoB och handla lite nödvändigheter och en present till lille Kevin som blir 1 år imorgon.

Det var nog allt jag hade för denna gång, det blir snart sängläge för mig med.

Godnatt och sovgott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0