Sova?!

God kväller!

Igår hade jag ett helvete med att få Emilia att sova, jag började göra henne klar för kväller strax före 20 men hon vägrade att ligga ner och koppla av, hon gjorde allt hon kunde för att inte sova. Vid 23 tiden hade hon fortfarande inte somnat, hon var fortfarande lika busig och ettrig så jag skrev ett sms till mamma/mormor att jag snart får användning av stekpannan. haha. (Inte allvarligt, men jag kände så i denna stund). Mamma/mormor sa att hon skulle komma om en stund om hon inte hade somnat, och det hade hon inte så hon kom och försökte natta Emilia. Hon lungade dock ner sig lite och jag tog över när hon hade gått hem igen, hon låg vaken en stund men hon försökte iaf inte att gå upp gen. Jag kollade på klockan vid 00 tiden och då hade hon somnat, och jag somnade inte så långt därefter jag heller. Man blir ju helt slut av allt tjaffs och tjat :p
Det är inte första kvällen det är såhär heller, och säkerligen inte sista heller men jag ska försöka sätta en tid, typ kl 20
och så får man hålla sig till den, iaf så gott det går. Det är inte alls säkert att det går, men både jag och Emilia blir ju trötta av o hålla på och fightas varje kväll :p
Men när Rickard och Jenny har henne då är hon minnsan hur snäll som helst och då somnar hon till och med på soffan :p
Jaja, det kan ju vara 'rutinerna' som saknas och det kan jag ju inte klandra Emilia för, hon är ju för liten för att förstå :p Det är ju jag som måste ordna dom. Det löser sig nog så småningom, det blir förhoppningsvis bättre när jag börjar jobba också, då tar man det nog på lite mer 'allvar' eller vad man ska säga. Jag går ju bara hemma om dagarna nu så det har väl blivit att man har varit lite slarvig med nattningen från början, och barn lär sig ju och blir van fortare än man tror.

Strunt samma, nu skiter vi i sömnsnack.

Nu på kvällskvisten ringde Christopher och frågade om jag och Emilia kunde komma dit och vara barnvakt medans han åkte iväg och tränade karate, så vi klädde på oss och gick dit.
Barnen var snälla och det gick bra.
Emilia blev dock väldigt trött när klockan var 21:30 så jag frågade mamma/mormor om inte hon ville gå hem med Emilia före och lägga henne, och det gjorde hon såklart. =) Tack!
Christopher kom hem strax före 22 så då gick jag hem, jag trodde att Emilia skulle vara vaken men hon SOV! haha.
Mamma/mormor sa att hon somnade fort, hon var tydligen trött idag då :)
Det kan ju vara förkylningen och dom 3 tänderna som bidrar till hennes sov 'problem' eller vad man ska säga.
Alla barn har ju sina perioder och det är väl iof helt naturligt.
Jag ska inte gnälla för det finns människor som har det mkt värre, tex lilla Victors föräldrar som miste sin lilla son pga cancer. Fy fan säger jag bara! Hennes länk finns till vänster om ni vill läsa, väldigt berörande och sorgligt ;(


Nu ska jag kika vidare lite och sedan blir det sängläge.

Godnatt och sovgott!

Kommentarer
Postat av: malin

Jag har haft ett h-vete me Alicia nu några kvällar/nätter......I know the feeling me stekpannan,hahahahaha......hoppas du får in rutinerna=)

2009-06-10 @ 17:39:41
URL: http://mallanas.blogg.se/
Postat av: Johanna

hej.. Undrar hur en dag ser ut för er ? Angpående när hon gårr upp, vilka mattider hon har och när honm sover middag och hur länge ?.,. kram

2009-06-10 @ 20:35:22
URL: http://jojjo85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0