Ockelbo marknad

Hej Hej!

Dom senaste dagarna har det varit strålande väder och det är så underbart skönt,. dock har jag ju jobbat men jag får ta igen det idag när jag är ledig och barnledig.

Dom kvällar jag hade eftermiddag hämtade mamma/mormor Emilia kl 18 på dagis och passade henne tills jag kom hem. På Onsdagen sov lillan när jag kom hem så jag duchade av mig osv men sedan vaknade hon och då var hon kokhet så jag misstänkte feber men jag var inte riktigt hundra på det heller eftersom vi har det så varmt i sovrummet så jag tänkte först om hon var varm i värmen. Jag tog iaf tempen och den visade 39,5 och då tänkte jag att det kan ju inte stämma, jag tog av henne pyjamaströjan och satte på takfläkten i sovrummet och väntade med att ta om tempen en stund, efter en 30-40 min tog jag tempen igen och då visade den 38,6. Jag gav henne en alvedon iaf för lite feber hade hon nog ändå. På morgonen hade hon 37,5 och det kan ju vara normalt för dom flesta barn så jag lämnade henne på dagis men vid 11 tiden ringde dom och då hade hon 38,6 så då ringde jag till mamma/mormor och frågade om hon kunde hämta henne och det gjorde hon =) Då slapp ju jag mista en del pengar :p Tack för hjälpen! :)


Igår besökte vi Ockelbo marknaden, vi åkte med min mormor och morfar. Vi strosade väl omkring där ett par timmar, tiden gick fort. Jag köpte dock inte så mkt. 14 par strumpor till Emilia och en väska till mig själv. Sen blev det bara massa smått och gott, baconchips till älsklingen, hon älskar dom :) Och så fick hon åka 2 karuseller, det tyckte hon var kul :)

Mormor och morfar skjutsade hem oss och så tog dom med sig Emilia hem, hon ska vara där tills på Söndag. Jag jobbar fm - 7-14 så det är ju alldeles utmärkt att hon kan vara där så behöver inte mamma/mormor bli så belastad för jag jobbar em på måndag och då behöver jag ju också barnvakt ett par timmar.
Mamma/mormor har nyss pratat med mormor och det gick jättebra för dom iaf :)

På kvällen skulle jag på 60 års fest men det blev senare än tänkt så då följde jag med ut till farfar en sväng och grattulerade han på 81 års dagen. Farmor var ju inte där, det känndes lite konstigt men vi pratade mkt om henne och fick ge önskemål om begravningen.

Farmor blev 79 år och 9 månader.

Idag mår jag prima för det blev inte mkt alkohol för mig igår, det slank väl ner ett par öl, 4-5 st, alldeles lagom :)
Jag kände mig inte på riktigt partyhumör heller så jag hade bestämt mig för att ta det lugnt.

Nu hade jag väl tänkt att man skulle gå ut i solen och gassa medans man kan ligga och njuta ifred ;p Jag skulle dock vilja åka till stranden eller något sådant men det blir lite problem när man varken har en bil eller cykel. =/

Nu väntar solen, hejdå! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0