Våra dagar

Hej Hej!

Johanna undrade lite om hur vår vardag ser ut och istället för att bara skriva personligen till henne tänkte jag berätta det här, så gott jag kan =)

Dom dagar Emilia går på dagis, dvs Tisdag, Onsdag och Torsdag mellan kl 9:00-14:00 så ställer jag jag väckarklockan på 7:45, vi brukar kliva upp vid 8 om inte Emilia vaknar före klockan men det händer inte ofta.
Efter dagis brukar vi gå hem och äta mellanmål eller mat, lite beroende på hur hon har ätit på dagis osv.
Hon sover middag på dagis efter lunch och det brukar bli vid 12 tiden och så sover hon allt mellan 1-2 timmar.
Till kvällen vid 18-19 tiden brukar hon få någon form av kvällsmål eller välling och det får hon även innan hon ska sova.

Måndagar, Fredagar och helger vaknar hon allt mellan 8-10, kan inte sätta en exakt tidpunkt för det varierar från dag till dag. Hon får välling till och börja med och efter 1-2 timmar får hon frukost.
Efter det brukar det bli lite bus och lek osv och sedan är det dags för middagssovning och det kan vara allt mellan 11,12 eller 13 tiden beroende på när hon vaknade. Även då sover hon 1-2 timmar, ibland längre men det är i enstaka fall då hon sover hemma i sängen och när jag vilar med henne.

Men det finns undantagsfall, om hon har somnat sent en kväll dvs vid 23-00 tiden brukar hon oftast vakna vid 8 tiden och så är hon uppe en stund och sen vill hon lägga sig igen vid 9:30 typ och så sover hon till 12-13.
När hon vaknar då blir det lunch och sen lek och bus. Hon blir trött igen framåt eftermiddagen vid 17-18 men jag låter henne inte sova då för klockan är för mkt.

Det är väl typ så våra tider ser ut till och från, kan inte sätta exakta tidpunkter men det är iaf där emellan måltider, middag, lek osv sker.

På kvällarna brukar vi titta på tv, eller iaf försöka, det går ju bra när hon vill =)
Eller så brukar jag läsa sagor, men hon är inte direkt 'intresserad' och vill inte lyssna och vara lugn utan hon vill bara springa iväg och busa men jag brukar fortsätta läsa endå för hon kanske lyssnar fastän hon leker med annat :p
Sjunga brukar jag också kunna göra, det tycker hon mer om för då brukar hon följa med i rörelserna osv :)

Nu vet ni på ett ungefär hur våran lilla vardag ser ut :)

Nu ska jag försöka lägga snuttan, igen. Får se om det går bättre denna gång, hehe :)

Godnatt och sovgott!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej.. Som vi har de så försöker vi hålla de till en rutin.. Ett tips till mig är att sluta med vällingen på morgonen, och lägg henne inte tidigt.. De kan få henne förvirrad.. Som våran dag ser ut så kliver vi upp från allt emmelan 8-10.. Kevin äter på en gång frukost, sen kan de bli mellis eller om de blir lunch vid tolv tiden, sen direkt efter de går han och sover 1-2 timmar.. Sen får han mellanmål, i form av frukt eller smörgås.. sen får han middag vid halv sex tiden, antingen gröt eller vanlig mat.. sen vid halv åtta får han välling när han ska sova..sen sover han hela natten.. Ett tips till dig är även fast hon är på dagis eller ej förösök hålla rutinerna som dagis har. då vet hon hur de fungerar.. så lägg henne inte på förmiddagen, tror de är där de spricker, och sluta med välling på morgonen, hon är juh stor tjej nu.. men de är som sagt bara tips till dig.. sen är de upp till dig.. sen är de bara att fösöka skaffa en läggningsrutin.. vi badar, sen får han springa naken, sätter på pyjamas, borstar tänderna sen myser vi framför tv, sen får han välling så så lägger vi honom i sängen och de fungerar jätte bra.. som sagt barn har också sina perioder.. men lycka till och hoppas de går bra :).. stor kram till er

2009-06-11 @ 21:44:22
URL: http://jojjo85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0