Förkylningshelvete

God morgon!

Igår lämnade jag lillan på dagis kl 10, hon skulle vara där till kl 14 men dom ringde 12:10 och sa att Emilia var så himla ledsen och hon vägrade att sova osv så jag fick hämta henne. Hon somnade i vagnen på vägen hem.
På eftermiddagen gick vi till Elin och Linnéa och åt nybakta bullar och lekte. =) Emilia var inte på sitt bästa humör för hon hade feber - 38,3. Jag gav henne en alvedon och vid 19 tiden gick vi hem.
Emilia somnade 19:50 och jag la mig och löste lite korsord och jag var så trött så jag släckte nog redan vid 21:30 och jag somnade som en stock. Vid 23 tiden vaknade jag av att Emilia grinade och kinkade, men hon ville inte ha nappen, inte välling, inte vatten och inte saft. Ingenting dög. Efter typ 30-40 min lugnade hon ner sig och somnade om, likaså jag.
Hon har vaknat till några ggr inatt och kinkat osv men hon har somnat om på engång.
I morse vid kl 6 vaknade hon igen och då ville hon ha välling, när hon hade druckit upp den så hostade hon så kom det upp igen =/ Vi somnade om en liten stund till kl 7.
Jag och mamma/mormor har bestämt oss för att ta lillan till hälsocentralen för Emilia har haft feber i 8-9 dagar från och till, samt hosta och en himla snorig näsa, jag ringde dit i morse och vi skulle få komma kl 11, så idag blir lillan hemma från dagis.
Vi får väl se vad som säger.

Idag på eftermiddagen ska vi på kalas, Linnéa blir hela 2 år! =)

Kanske skriver mer sen.
Hej Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0