Ögonmottagningen

God dag!

Igår var vi in till Gävle till ögonmottagningen med lillan, BVC sköterskorna anser att hon skelar lite på sitt vänstra öga.
Först fick vi gå in till en sköterska och hon tittade lite och gav Emilia ögondroppar som skulle värka i 40 min, efter det fick vi komma in till farbror doktorn och undersöka ännu mer. Det var inte populärt hos Emilia, så liten men stark som tusan!
Arg och frustrerad som bara den, doktorn fick hämta sköterskan som fick hjälpa oss. Jag fick försöka blåhålla Emilia samtidigt som sköterskan fick hålla hennes huvud och doktorn titta med massa grejer som jag inte har en aning om vad det var. Dom kom iaf fram till att hon kanske skelar lite på vänstra öga, men dom vet inte helt säkert. Det kan vara för att hon är lite bred över näsan och har ett extra hudväck vid ögat eller vad dom surrade om. Om hon skelar så är det ej mkt och nästan inte märkbart. Vi ska tillbaka om 2 månader igen.

Idag är det en sån där rolig tvättardag, men tur är väl att mamma/mormor finns som sköter det mesta ;) haha.
Än så länge har vi inte gjort så mkt mer än att gått till affären och sen ätit lunch. Vi får se vad resten av dagen bjuder på.

Emilia har lärt sig att klättra upp i soffan nu så nu får man typ springa och jaga henne hela tiden och det tycker ju hon är skitkul :p Hon försöker ta sig upp i sängen men den är lite för hög än så där kommer hon inte upp och då blir hon skit sur.
Hon går allt mer och mer och det är så roligt o se hur hon stapplar fram :) haha. Så go min plutta!

Nu har jag inte så mkt mer och skriva tror jag, så jag återkommer väl kanske imorgon. =)

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0