Klagosång hela dagen lång!

God kväll!

Igår på förmiddagen gjorde vi inte så jättemkt, vi tog en promenad till apoteket o affären bara.
Emilia sov på eftermiddagen och de blev rätt så sent. Hon sov till kl 18 så hon blev vaken till 22:30 ungefär. Jag och mamma/mormor fixade ögonbrynen med vax och färg och så färgade vi håret. Skönt, man hade ju en skaplig utväxt :p
Det blev sängläge efter kl 00, lagomt trött men kunde inte somna på engång och så började mamma/mormor koka ägg och åt en nattmacka. haha. Jag var också lite småhungrig men jag orkade inte göra ordning nått så jag la mig ist och somnade efter en stund. Jag vaknade till några ggr inatt av att mamma/mormor pusta o gnällde lite på Emilia, hon vrider, vänder och flänger runt i sängen så hon inte kan sova :p Hon är så rädd att hon ska lägga sig på henne. Men vid 4 tiden hade hon somnat sa hon. haha.
Vi har en resesäng till lillan så hon får nog sova där så att stackars mormor kan sova ;) hihi.

Chefen från jobbet ringde också och pratade om sommarjobb och det lät lovande =) Skönt och ha det klart så man slipper tänka mer på det, hon skulle höra av sig igen lite närmare så man kan ju hoppas på det bästa då! Vi kom även in på timvikarie, jag sa att jag kunde skriva upp mig igen så vi får väl se om dom ringer något om ett par veckor då för jag ska ju skola in lillan på dagis först.

Idag blev det uppstigning kl 8, hade hoppats på lite sovmorgon eftersom lillan somnade så sent igår men det fick jag drömma om :p Den här dagen har vart extremt jobbig, Emilia har vart så himla pipig och gnällig idag så ni kan inte ana.
Klagosång på högsta nivå! Hon sov ett par timmar på eftermiddagen o vaknade 15:30, jag somnade också en stund. Jag trodde hon skulle vara på lite bättre humör när hon vaknade men nej, inte det heller.
Inte nog med hennes sång så är hon så himla intensiv, hon klänger, flänger och ska ha min uppmärksamhet nästan hela tiden. Det tär på krafterna, ibland känner jag mig som en superwoman - eller jag tror väl att jag gör det.
Jag är ju ensamstående och är mamma på heltid, 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan bortsett från dom gångerna jag går ut och är barnledig vilket inte blir så ofta, sen blir det väl inte 24 timmar om dygnet när lillan börjar dagis :p Men ibland kan det bli lite för mkt och kan kännas lite jobbigt men jag är inte den som ber om hjälp eller om barnvakt. Jag vill göra och klara allt själv, jag vill inte visa mig svag, det är en dålig egenskap jag har. Alla föräldrar måste ju få ta hand om sig själv ibland för vare sig man är mamma eller pappa så är man ju förälder på heltid men man måste få vara barnledig ibland men jag känner mig besvärlig och dum om jag frågar om hjälp eller barnvakt. Men jag måste försöka förstå att jag inte är svag bara för att jag ber om hjälp eller om någon kan ta Emilia en stund, jag måste nog byta ut tankebanorna där. Är det någon som känner igen sig?
Mamma/mormor finns ju med i bilden nästan hela tiden och det är ju bra, men det blir ju lika intensivt och jobbigt för henne som det blir för mig så jag vill liksom inte bara lasta över Emilia till henne så att jag får ha tid för mig själv, det kanske hon också behöver. Det enda hon inte gör är ju typ att kliva upp på morgonen, nattningen, matningen o blöjbyten osv men vi är ju med varandra hela dagarna ändå, från morgon till sen eftermíddag eller kväll. Jag ska inte säga att hon aldrig hjälper mig med sysslorna för det gör hon, senast idag nattade hon lillan =) Det tackar jag för!
Hoppas det inte misstolkas att hon aldrig hjälper mig för det gör hon, men likadär så vill jag gärna göra allt själv och inte ta emot eller be om hjälp dom gångerna jag skulle behöva, men jag ska inte säga att det aldrig händer för det gör det ju :p hihi.
Nu har det vart lite klagosång från min sida med, hoppas det inte är någon som missförstår mig. Jag älskar Emilia och hon är underbar, men ibland blir det lite jobbigt och bägaren kan rinna över och så är det för alla vad det än gäller.


Nu ska jag återgå till tv:n, nu har jag missat en del av 'Wallander' bara för att jag sitter här och leker gnällspik =)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Förstår precis vad du pratar om och det är inte fel att be om hjälp som du själv skriver. :) Man kan inte vara på topp jämt och ständigt och för att vara en bra mamma så måste man få vara någolunda utvilad då och då. :) Har du fått något inskolningsdatum? Det kommer bli annorlunda när hon börjar på dagis, mina går 15h/v och jag tycker nästan att jag har överflödigt med tid åt mig själv men ungarna trivs jättebra så dom får gå sina timmar. :)

2009-03-08 @ 00:00:03
URL: http://alexandralindkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0