Kalaset och dagarna som gått!

God eftermiddag!

Jag får ursäkta den dåliga uppdateringen, jag ska ta mig i kragen nu och kludda ihop några rader om dagarna som gått.

Torsdag: Hade vi 1-års kalas för lillgumman, det kom rätt så mkt folk och vi fikade och öppnade fina presenter osv osv.
De var: Mormor och morfar, farmor och farfar, Jenny, Elin - Christopher och Linnéa, Nettan - Amanda - Matilda och Kevin, Kattis och Lasse och mamma/mormor som kom. Fullt hus och mkt stoj och stim :p Mot kvällskvisten var man helt utmattad och slut av dagen, pappa/morfar kom på kvällen och grattade lillan, Lena kunde ej komma för hon hade bältros. =/ ucha ush.

Jag har antecknat på en lapp vad gumman fick, men jag har den inte tillgänglig just nu så jag får försöka minnas ändå, om jag glömmer något så får jag be om ursäkt för det :p

Följande saker fick hon av dom personer jag nämt ovan:

1 Pyjamas
Ett par trosor
1 Dammsugare
2 Tunikor
2 st presentkort på Lindex
4 el 5 gosedjur. Björn, Lejon, Hund osv.
1 Mugg
1 Fleecetröja
1 set med tunkia och byxor
2 st kollageset - Lila och Rosa
1 Boll
Ett kök






Tack för alla fina presenter! /Emilia =)


Ja som sagt, efter en fartfylld dag så blev det sängen tidigt denna kväll. Jag och lillan la oss nog redan vid 20:30. ;)
Jag somnade dock inte på engång, jag låg väl iaf vaken till 22:30 nångång. Jag vaknade till vid 1 tiden och mådde illa och fick masa mig upp till toaletten och hulka lite, men det kom ytters ytters lite. Tillbaka till sängen och somnade om som en stock. =)

Fredag: Kommer inte riktigt ihåg när det blev uppstigning, kan gissa på 7 eller 7:30 för den tiden har det vart som senaste veckorna :p
Vi gjorde oss ordning och väntade på att klockan skulle gå, vi promenerade ner till mamma/mormor till 10 tiden och där satte jag mig vid datorn och betalade massa roliga räkningar, eller inte. Efter ett tag gick vi till affären och handlade och tillbaka hem o gjorde lite mat. Efter 15 tiden kom Bror/Morbror och Jenny och firade lillan.
Emilia fick en overall till nästa år. =) Det tackar man för! :p

Presenterna hon fick var:

Bokstäver i trä (E, M , I , L , I , A)
Målarfärg och pensel
2 st tröjor
1 Morgonrock
2 st böcker
1 par vantar


Tack för dom fina presenterna! /Emilia =)


På kvällen tog vi det bara lugnt, mamma/mormor gjorde oss sällskap.

Lördag: Spendreade vi hemma hos mamma/mormor, vi fick inget besök då och vi tog det bara lugnt och gjorde inget speciellt. Vi sov kvar hos mamma/mormor, på kvällen kollade vi på 'Melodifestivalen' och efter det nattade jag lillan, hon somnade vid 22. Jag och mamma/mormor kollade på 'Wallander' sen la jag mig och sov.

Söndag: Emilia vaknade kl 8, vi gick upp och lekte och kollade på 'Vasaloppet'. Mamma/mormor kom upp strax vid 10. Vid 11 gick vi till affären och handlade lite och sen tillbaka hem. Vid 14 tiden tror jag det var så kom Frida och Marie på besök. När dom hade åkt så knallade vi ner till Elin och Linnéa.
Vi har inte gjort så mkt idag, jag är trött och känner mig slut som människa. :p Förkylningen sitter fortfarande i, men inte så mkt.
Jag och Elin håller på att sluta röka, ojoj vad svårt det är. Men än så länge så går det rätt så bra! Första dagen idag så vi får väl se hur det går. Önska oss lycka till! :p hehe.

Vi tog oss ett kvällsbad tillsammans och efter det blev det kväller.
 Det blev kväller tidigt, trött och slut som människa! :p hehe.

Idag: Fick sovmorgon idag, lillen vaknade vid 9. Vi klädde oss och strax efter 10 begav vi oss ut och tog en promenad med Elin och Linnéa, efter promenaden följde vi med dom och lekte till lunch ungefär sen blev det att gå och hämta mamma/mormor och vidare till affären och handla lite. Vid 13:30 sov vi middag och det var så skönt. :p Vi vaknade igen vid 15:45 nångång tror ja. Vi har inte gjort så mkt idag, jag vet inte vad vi ska göra resten av dagen men det blir väl bara att busa och leka.

Här bjuder jag på lite bilder från kalaset:

Mamma/mormor gör tårtor!
   

Såhär blev tårtorna, den sista har dock jag dekorerat och det syns ;p haha.
   
Emilia öppnar sina 'morgon presenter' som hon fick av mig och mamma/mormor. Även paketet som hon fick av Sara, Alva och Daniel.
     
   

Nu är det fikadags!

     

Jag slänger in en bild på Emilias skor och overall som hon har fått:

 

 
Jag skulle skriva några rader men det blev visst många :p
Men nu ska jag sluta, haha.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0