Hälsocentralen

God morgon!

Igår gick vi till hälsocentralen och farbror doktorn undersökte lillan och så fick hon ta en snabbsänka.
Provet visade inte en så pass hög infektion så vi fick inge penicilin, men han skrev ut en nässpray så att näsan skulle vidgas så allt snor skulle komma ut, jag och mamma/mormor trodde att det var nå superduper grejer hon hade fått men så när vi kommer till apoteket och ska hämta ut det så säger apotekstanten - 'Men, det är ju vanlig Nezeril han har skrivit ut?' - 'Men åh, sån har vi ju redan, vi förklarade ju det för doktorn att vi hade gett henne nässpray.
Vi gick därifrån tomhänta. Mupp doktor, han kunde ju inte ens ren svenska så det var skit svårt o höra vad han sa.

På eftermiddagen blev det kalasande, vi var kvar till en 15:30 nångång tror jag. Vi gick hem och sov middag och Emilia slocknade på 2 sekunder när jag la henne i sängen. Hon somnade på vägen till hälsocentralen men jag var ju tvungen att väcka henne inne hos doktorn. =/

Efter kl 19 fick lillan bada och jag tog en dusch, sen lekte vi lite och sen nattade jag lillan och hon somnade fort.
Jag blev inte så sen i säng jag heller, man blir så trött när man har en förkylning i kroppen - jag har blivi förkyld igen jag med :( Grrr. Försvinn ditt helvete!!!

Idag vaknade lillan tidigt, 6:30. Hon fick välling men som dom senaste dagarna har hon hostat och spytt upp det igen.
Jag har 2 kuddar att tvätta nu :p Jag hörde på henne att hon inte hade sovit klart för hon var kinkig, jag provade lägga henne och hon låg typ bara och mös men hon ville inte riktigt somna om, så jag klädde på oss och så gick vi ut på en promenad. Kl var typ strax efter 8 då, hon somnade om och jag lämnade henne på dagis vid 9 tiden sovandes i vagnen. :p Vi får väl se hur det går idag då, jag hoppas det går bättre iaf.

Jag har fått tag i regnkläder till gumman också, jag fick köpa ett par av Elin för 200:- som Linnéa har haft. Men det syns knappt att dom är använda, dom ser nya ut och så är det tydligen ett bra 'märke' :p Och för den delen tycker jag inte det spelar någon roll när dom ändå bara ska ha det på dagis.

Nej, nu ska jag kanske göra någon nytta, eller fortsätta att snora o hosta!

Hej Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0